TERRASSA: Presentació del documental d'Irene Augé 'Amb un tros d'acordió'
- http://cerclefolk.cat/Members/neus--amoros--massana/terrassa-presentacio-del-documental-direne-auge-amb-un-tros-dacordio
- TERRASSA: Presentació del documental d'Irene Augé 'Amb un tros d'acordió'
- 2020-12-17T19:00:00+01:00
- 2020-12-17T20:00:00+01:00
- Quan 17/12/2020 de 19:00 a 20:00 (Europe/Andorra / UTC100)
- On Aula Magna del Centre Cultural de Terrassa (Rambla d'Egara, 340), TERRASSA
-
Afegeix un esdeveniment al calendari
iCal
El 17 de desembre a les 19.00h presentació del documental "Amb un tros d'acordió", d'Irene Augué, a l'Aula Magna del Centre Cultural de Terrassa (Rambla d'Egara, 340): Un recull de relats de cançons de vells acordionistes i balladors de la Vall de Lord.
- Aforament limitat, ús obligatori de mascareta
- Organitzat per: Òmnium Terrassa i Aula de Música Tracidicional Terrassenca
- Col·laboren: Vocalia de Cultura del Centre Excursionista de Terrassa, Treure Ball i l'Aula de Sons
A 'Amb un tros d'acordió' la Irene ens mostra, des de diverses melodies i experiències i sota el paraigües de la musicologia i l'antropologia, un trosset d'allò que els habitatnts de la vall han anat a buscar al calaix dels records amb enyor i ganers de fer-nos-en partíticps.
L'etnomusicòloga vol subratllar que la pràctica musical s'emmarca en una manera de veure el món: la presència del diàtonic de la Vall de Lord s'explica amb les seves melodies i els vells acordions, però també amb les relacions veïnals i organització del dia laboral, entre molts d'altres aspectes.
'Amb un tros d'acordió' vol motrar una manera de viure la música deslligada de l'academicisme, la professionalitat i l'excepcionalitat. Una forma que. per la seva popularitat i quotidianitat, avui tan sols podríem comparar amb les cantades de cançons infantils, les nadales i poca cosa més.
Un clam a l'apropament de la música a totes les persones.
Veure el tràiler del documental:
https://www.youtube.com/watch?v=aFFHTnVWzWI
Irene Augé, directora, OMEN: PRODUCCIÓ; Arnau Abella; realització